Här finns information som är kan vara nyttig för din resa. Om ni inte finner svar på er fråga här kan ni skicka e-post till support@nordictravel.se eller ring till 0411-23 66 02!
Nordic Travel, officiell arrngör för paketresor. ansvarar i sin egenskap av paketresearrangör enligt ”Lagen om paketresor” för de arrangemang, som beskrivits, och för vilka resedokument som ställts ut i arrangörens namn.
Bokningen blir bindande för dig så snart den bekräftas muntligen eller skriftligen.
Du skall betala priset för bokat arrangemang plus eller minus eventuella ändringar av skatter och transportkostnader, som har inträffat efter bokningstilfället. Betalningsvillkor; se under ”Resevillkor”!
Du riskerar att resan avbokas och kan bli debiterad för avbokningsavgifter.
På din hotell voucher finns en vägbeskrivning till hotellet.
Normal incheckning är 15.00, men beroende på tillgång kan man oftast få checka in tidigare. Samma sak gäller utcheckning som oftast är 11.00 eller 12.00.
Vägbeskrivning finns på din golfvoucher.
Ja, tiderna som finns på reservationen är bekräftade av respektive golfklubb/bana, och klubbarna garanterar de bokade tiderna.
Handicapgränserna anges i informationstexten på respektive bana. Kontroll av handicap sker vid starten. Om man har uppgett fel handicap, och därmed nekas spel, återbetalas ej avgiften.
Det går alldeles utmärkt. Vänd dig till receptionen så hjälper de dig i mån av plats.
Efter genomförd reservation får man en bekräftelse via e-post. När betalningen är genomförd, skickas en bekräftelse på detta samt en voucher gällande för hotell, tider för golf samt eventuella extra arrangemang.
Du kan avboka muntligen eller skriftligen till den som tog emot din bokning. Om andra avbokningsmöjligheter finns, framgår detta av Särskilda Villkor. Vid avbokning gäller avgifter enligt Särskilda Villkor. Observera att ändring av ankomst- eller avresedag räknas som avbokning.
Om möjlighet finns att ändra delar av paketresan, framgår detta av Särskilda Villkor. Du har rätt att överlåta paketresan till någon, som uppfyller de ev. villkor som uppställts för att få delta i resan, om du meddelar detta till bokningsstället senast vid den tidpunkt som framgår av Särskilda Villkor.
Om prisuppgift lämnas under Särskilda Villkor, kan du skydda dig
mot avbokningskostnader genom att köpa ett avbeställningsskydd. Detta
innebär att du kan avboka utan annan avgift än en expeditionsavgift
på högst 5% av resans pris, dock högst 200 kr, om följande
inträffar:
a) dödsfall, sjukdom eller olycksfall av allvarlig art
som drabbar dig själv make/maka, sambo, dina eller dennes/dennas föräldrar,
barn syskon eller medresenär.
b) inkallelse till krigsmakten eller civilförsvaret.
c) det inträffar någon annan allvarlig händelse
utanför din kontroll, som du inte kunde förutse när du bokade,
och som medför att det inte är rimligt att begära att du skall
stå fast vid din bokning, t.ex. omfattande eldsvåda eller översvämning
i din bostad. Du måste kunna styrka ditt förhinder med intyg från
t.ex. läkare, myndighet eller försäkringsbolag. Vid sjukdom eller
olycksfall måste arrangörens sjukintygsformulär användas.
Intyg bör sändas till arrangören snarast möjligt, dock senast
14 dagar efter avbokningsdagen. Avgiften för avbeställningsskyddet återbetalas
ej.
Om hela eller delar av din paketresa inte kan levereras enligt färdhandlingarna eller om inget ersättningsarrangemang, vars skillnader mot det du bokade är så små att det saknar betydelse för dig (t.ex. hotell i samma klass och motsvarande läge) kan ordnas, så har du rätt att avboka. Du får då tillbaka allt det du betalat med avdrag för värdet av de delar av arrangemanget, som du ev. redan hunnit utnyttja. Om det blir något fel efter avresan, försök att få detta rättat på platsen (t.ex. hotellet). Om du vill klaga i efterhand bör du i första hand vända dig till bokningsstället. Krav på prisavdrag eller skadestånd skall framställas snarast möjligt och senast 2 månader efter hemkomsten, om inte synnerliga skäl föreligger för en senare hantering av ärendet.
Om vi inte kan komma överens, kan du vända dig till ”Allmänna Reklamationsnämnden”. Den är sammansatt av en opartisk ordförande samt representanter för researrangörer och konsumenter. Nämndens adress är: Box 174, 101 23 Stockholm.